Tandis.

Idag var det dags för mirandas första besök hos tandläkaren :)
Förstår inte riktigt varför man ska ha barnet med sig på det besöket egentligen. Iofs så hade vi en väldigt tråkig tandläkare denna gång. Den vi hade med knutt va mycket bättre!

Den här gjorde inget med Miranda. Men jag fick lite skäll!
Barn ska inte dricka mjölk till maten, inte bra för tänderna!
Barn ska inte äta frukt till mellis, inte bra för tänderna!
Och jag lovar att hon höll på att spricka av ilska när jag sa att hon kunde få en glass om det var varmt ute!
Barn ska heller inte äta smörgås till mellis, smörgåsrån är bättre.
Och hon blev inte alls glad när jag talade om att hon äter sex mål om dagen om man räknar vällingen som hon dricker när hon ska sova.
Tre mål om dagen ska det vara! Annars ruttnar tänderna och man dööör!!

Jag log och nickade genom hela besöket!
Tänk om hon visste att Miranda fick nyponsoppa imorse och att hon drack den ur flaska! Och tänk om jag hade berättat att hon fick godis ibland! Ojoj, då hade hon nog exploderat ;)



En liten bit av min första kollo bukett :)

Annars har det varit en seg dag. Inte mått så bra, har haft himla ont!
Men tog bort tejpen nu ikväll, så det lättade lite. Nu kanske jag kan sova ordentligt! 



Otroligt tacksam för denna icke-snälla kvinna! (Det är Eva)
Hon har hjälpt mig så mycket! 
Men hon är fan inte snäll! Det måste man vara noga med ;)
Men hon är bra söt iaf :) <3

Nu avslutar vi dagen med lite mer söta ansikten :



Natti natti <3


Kommentarer
Fiwa

Att din dotter ens har sina tänder kvar.. Hur tänker du? Socker. Hon kommer dö. frukt, vet du hur mycket socker det är i det? Så onyttigt.
Jag ger inte millie något alls.

Svar: Nej jag vet.. Jag borde skämmas! Så himla dålig mamma! Usch! Någon borde ringa soc! Direkt!!
Maliin

2014-06-25 @ 23:23:02
URL: http://fiwa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0