Hell no!

Nu är det slut på alla jävla fjortisfasoner! Jag är så trött på det här!

Jag skulle åka in till Lotta för att "pilla tutte". Tänker att jag ringer "den ena" för att vi behöver ju ta lite bilder och det kanske "den ena" då kan hjälps till med så att Lotta hela tiden kan vara steril.
Men nej. "Den ena" är hög förstår ni. Och dessutom mycket förvånad över att jag kan höra det.. 
Frågar då "den ena" vad "den andra" gör? "Den andra" ligger på akuten för att "den andra" tyckte kanske inte att livet var värt att leva mer...

Suckar, tackar för mig och ber "den ena" att höra av sig senare när denne är nykter igen..

Åker in till Lotta och vi pillar och allt sånt som skulle göras.
När jag ändå är där går jag upp till Eva för att det är trevligt och för att fråga henne om lite hjälp imorgon.
Får då samtal från "den ena" om att "den andra" nu befinner sig på psyk..
Jag vet att de festade igår, så jag frågar bara helt enkelt vad hon tog. Kände att det inte var någon mening med att fråga OM hon tog.
Får efter lite om och men ett svar och konstaterar direkt att det handlar om en avtändning och förstår även senare att det även är lite snett.

Pratar med "den andra" och hör direkt att det inte står helt rätt till i bollen.. 
Denne vill då att jag kommer till allvården. Kände inte riktigt att det var min sak. Tar då kontakt med en förälder som då tycker att nej det är ju trevligare här.. (Ah, jo, men...) 
Den andra föräldern hämtar iaf ut "den andra" från psyk. 

Till det här hör då att föräldern har druckit också. Undrar om det står med i anmälan till soc?
Just.. "Den andra" är minderårig..
Hade det varit jag så hade jag ju kanske "jag är på jobbet och kan inte komma ifrån nu, jag försöker fixa det, men skickar någon annan sålänge" men det är jag..

Hur som helst. "Den andra" ringer och gråter. Har ingenstans att ta vägen. Vill hem till en annan för att den ligger och spyr och bör inte vara ensam, måste tas hand om.
Jaha?! Men du då? Jag kör inte dit!
Nej men då tänker "den andra", med både alkohol och droger i kroppen, ta en bil själv och köra.
Visst, kör på den du! Ha ett bart underliv ! Typ så tyckte jag..

Slutar iaf med att jag åker och plockar upp "den andra" och nu ligger denne och sover i vårt gästrum..

På vägen hem var det inte roligt. Denne ska vara jävligt glad att denne inte är vårt barn. Och denne kommer få höra mer av det imorgon.

Så jävla trött på dessa tönterier!!
De fattar inte vad de utsätter sig för! Vad de sätter på spel!
Jag vet vad jag pratar om! Och jag har ändå haft tur.
Min älskade sambo har också haft en jävla tur, även om den inte varit lika stor som min. Men vi har fått kämpa. 
Och jag ser inte hur dessa små varelser ska kunna fatta det förrän det är försent tyvärr.
Av någon konstig anledning så ser de ju upp till dessa livsfria människor som lever på andras bekostnad och bara gräver ner sig.
Människor så trasiga att de knappt kan prata, har ofrivilliga ryckningar och ser minst tio år äldre ut än vad de är..

Jag vill inte ha dessa människor runt mig och ännu mindre runt mina barn.
Skärpning!

Tack och hej för fan!

(Lägger upp bilderna från dagen imorgon istället, blev på så dåligt humör nu...)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0