Gaaah!!

Kag blir så äcklad. Hamnade (la mig i som vanligt) i en diskussion på fb angående en kille som nu dömts för att ha knullat en 12årig flicka. (Ursäkta ordvalet, men behövs för äckelfaktorn)

Han döms till tre års fängelse. Bra, tycker jag. Tre år i paradiset, skyddad identitet när han kommer ut och troligen fortfarande lika störd. Varför inför man inte tortyr i dessa lägen?!

Då kommer det en snubbe (ordval igen), som tydligen känner killen och försvarar hans beteende!!?!

Det framgår klart och tydligt i domen att han visste om flickans ålder, för det hade de diskuterat över nätet innan de bestämde träff.
Killen är född 86, äldre än mig. Tycker man inte att han har något som helst vuxenansvar då? Typ säga.. Jag vet inte.. NEJ kanske?!
Snubben menar iaf att "jag känner killen, han skulle aldrig göra detta.." "Alla i den åldern nu för tiden är ju lösaktiga och man ser ju inte hur gamla de är.."
Försöker alltså skylla det på flickan och tycker att det är synd om killen som får sitta tre år för ett litet misstag..
(MISSTAG?!?! Wtf?! Killen visste exakt vad han gjorde!)

Han tycker att det är hemskt av mig att vilja ha tortyr för dessa gärningar. Och på något sätt så får han det till att jag har önskat honom ur livet också.
Förklarar då vänligt för honom att jag aldrig skulle önska sånna som den killen ur livet. Döden är ett för lätt straff. Döden önskar jag de som verkligen har förtjänat det!

Försöker också genom att ge exempel (exempel som jag inte tänker skriva här) att förklara för honom att man aldrig känner en person. De flesta är hur underbara och Goa som helst. Men vem som helst kan ha en mörk baksida som ingen vet om! 
Det gick inte riktigt in för honom. För han hade ju vuxit upp med killen. 
Borde kanske frågat honom vad hans mamma tänder på? Han borde ju ha vuxit upp med henne också..

Åh, skulle kunna hålla på i evighet och skriva allt som skrevs där.
Men det jag iaf ville få fram:
Pedofiler är äckligt och det finns inget försvar för det!
Och de som ändå på något sätt försöker försvara det blir ännu äckligare. Folk som accepterar det på något sätt, även om de kanske håller med om att själva handlingen är fel.

Jag står för att jag tycker att tortyr borde införas i vissa fall! De borde själva få känna den kränkningen. Öga för öga typ.
Gud nåde den som ens skulle ge sig på tanken att röra mina barn.
Måste skaffa hus med källare....

Nu ska jag försöka sova!
Sjukt bra med en blogg att skriva av sig all ilska i :)


Natti natti :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0