1...2...3...

Idag hände något mycket lustigt när vi hämtade knutt på dagis.
Vi står och pratar med personalen om hur dagen har varit och då kommer det fram en mamma.
Hon säger att hon ser att hennes son har slagit i huvudet och undrar när det hände?
Fröken svarar då att hon inte hade en aning om att det ens hade hänt och sätter sig ner och frågar barnet "har du slagit i huvudet? Kommer du ihåg när det var?"
Barnet svarar så fint att det hände innan mellis, vid gungorna. Och fröken förklarar då för mamman att hon inte var ute vid den tiden så hon visste inte och hon hade inte heller fått någon rapport om det..
(Barnet hade en lätt rodnad i pannan)

Mamman börjar då skrika och gapa på fröken att det här är inte ok! För hon måste veta tiden när det hände! Hur ska hon annars kunna veta om det är hjärnskakning?! Osv osv..
Vi gick därifrån. Hon va riktigt otrevlig.

Men jag kände lite att vad fan spelar det för roll? Det är barn vi pratar om. Barn ramlar, barn slår sig. Och vad fan spelar det för roll vilken tid det hände? Vet man att barnet slagit i huvudet så håller man väl lite extra koll oavsett? Eller är det bara jag som tänker så?
Så sjukt onödigt av henne att stå och skrika på fröknarna, speciellt med de orden.
Det är ju inte ens säkert att fröknarna märkt det! De kan omöjligt ha koll på precis alla varje liten sekund! Och tänk om barnet gör som knutt. Slår sig, säger oj, aj, ställer sig och leker igen! Hur ska de då märka något?

Varje dag förra veckan kom knutt hem med nya sår och blåmärken överallt. Inget vi direkt reagerade på. Frågade honom vad han hade gjort och han sa att det blev ajaj när han ramlade med cykeln. Tokigt!
Vilket vi iofs redan visste för fröknarna brukar vara ganska snabba med att säga att han ramlat lite, så som barn gör!

Iaf. Blev så chockad över mammans reaktion och hur otroligt otrevlig hon var! Fanns liksom ingen anledning till det! Okej att man tycker att de borde ha bättre koll, men det kan man göra på ett bättre sätt!
Tur att robin drog mig därifrån innan jag hann säga något.

Eller är det jag som tänker helt fel nu?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0