Hej.

Har tusen bollar i luften samtidigt och hinner inte riktigt skriva.
Mycket har hänt men det mesta tar vi en annan gång.

När vi flyttade in tog vi hit ett medium. Helt sjukt, sakerna hon sa. Hon kunde verkligen inte veta! 
Ringde henne och hon var här efter 20 min. Hon tog inget betalt och som sagt, hur tusan gick det till?
Hon hittade två personer. Min älskade farmor och en gubbe.
Hon beskrev farmor med saker som jag inte visste, men som jag sen fått bekräftat. Hon bad mig prata med min kusin om sonen.. Sonen beskrev hon med utseende och längden på namnet. Hon beskrev mitt jobb.. 
Det var läskigt att allt klaffade så...perfekt. 
Hon blundade och vände bort huvudet för att inte se mina reaktioner.. Jag fick inte säga något och hon beskrev små detaljer..

Jag tror på det! Och det känns skönt att veta att lilla farmor är här. För jag saknar både henne och farfar otroligt! 
Det gör det lite lättare inför imorgon. Farmors begravning. 
Jag vet att jag kommer gråta, men jag vet också att det kommer vara väldigt fint! Pappa och hans syskon har nog valt det bästa om jag känner dem rätt! 
Men jag vet att när jag kommer hem så är hon här och kollar till oss, för det har hon lovat <3

Nu börjar det bli ett hem här. Lite ny färg på väggarna bara så kan vi inreda på riktigt sen! Det ska vi börja med imorgon. Ska bara hämta ut färg och spackel. 

Nu ska jag mysa ner mig hos min lilla kille som inte riktigt vill sova och sen ska jag också sova..

Natti natti.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0