Tankar.

Ja, jag vet. Det är dålig uppdatering. Men det är mycket nu. Med skolstart och allt.
Och idag behöver jag få ut lite känslor igen..

Jag sitter med en stor klump i bröstet.
Om jag ska vara ärlig, en klump i hela kroppen.
Jag har gått ner över 10 kg. Det är inte mycket kvar. Men min kropp har aldrig känts tyngre. 

Någonstans försöker jag hitta mig själv. Men jag finner inte orken.

För att vara lite extra tydlig här..
Det är inte på något sätt, under några omständigheter, synd om mig. Jag har det bra, jag har det jag behöver och egentligen har jag inget att gnälla över.
Så det är inte sympati jag söker. Jag behöver bara reda ut mina tankar.

Tanke ett. Jag sträcker ut en hand. Jag försöker förstå, jag finns där och jag lyssnar. Jag blir uppäten och stänger. Jag får ingen som helst reaktion och jag känner mig bara så värdelös. Jag betyder verkligen ingenting. Det finns inget jag kan göra. Jag låter det vara..
Men känslan stannar..

Tanke två. En hand sträcks ut. Men det är totalt nollat. Ingen lyssnar, ingen förstår. Många förvränger och vissa bara glider. Det är manipulation, lögner och ovisshet. Fler än en far illa, liv totalförstörs. Vissa fortare än andras. 

Tanke tre. Du sitter med makten över liv. Du har det i dina händer. Du har total makt att bestämma hur det ska formas, hur det ska se ut.
Om livet är splittrat, försöker du då laga det? Hur trasigt måste det vara för att du ska börja förstå att det krävs en reparation? Hur många ska behöva tala om för dig vad problemet är innan du ens kollar på det?
Din makt gör andra maktlösa. Du har en uppgift, varför gör du den inte?


Tanke fyra. Förutom sorg känner jag ilska. Den bubblar inom mig. Dagen det rinner över hoppas jag att det är rätt person jag är med. För det kommer svartna. Blir det när jag möter dig, då vet jag inte hur det blir. Jag anar bara att det inte blir bra.
Idiotiskajävlakräk. Människa, nej. En sak som identifierar människan är känslor. Vet du vad det är? Ska jag kanske förklara det för dig?


Nu ska jag sova. För jag är trött efter denna dag. Men imorgon tar jag nya tag och börjar om. Laddar ny bra energi i saker jag tycker om. Och kopplar bort dig totalt. Så jag kan fokusera på det som betyder något. På saker som verkligen ger något. På de som vill. 
Och dig kan jag ta en annan dag. 

S - du är det mest patetiska jag stött på..





Kommentarer
Madeleine

Oj kära hjärtanes vad mycket du har att brottas med då förstår jag att du har de jobbigt.
Du är en underbar människa. Hoppas de reder sig för dig.
Puss o kram

Svar: Tack vännen <3 det reder sig med tiden :) puss!
Maliin

2014-08-21 @ 08:21:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0