Mobbing.

Aftonbladet har en serie artiklar nu som handlar om mobbing. Små barn som blir misshandlade av andra barn, vuxna som inte tar sitt ansvar och skolor och förskolor som gör allt för att ignorera det. 
Jag vet själv hur det var. Tills den dagen då min far tröttnade och gav mig tillstånd att slå. Jag gick till fröknarna, bad om hjälp och berättade vad jag tänkte göra annars.. Slutade med att jag var den sista som stod. Samma sak med en kille i högstadiet. Vi tröttnade vi tjejer, men ingen lyssnade. Dock gick jag lite långt den gången för killen hamnade på akuten med hjärnskakning.. Läraren sa "bra Malin, men gör inte om det..." Kan ju tillägga att lärarna den gången hade försökt att hjälpa oss med honom..

Hur som helst. Skulle jag få veta att mina barn råkade ut för det skulle jag bli helt förstörd. För jag vet hur andra föräldrar är.. " nej mitt barn skulle aldrig göra så.." Jag fattar inte att man kan vara så blåst som förälder? Fattar de inte hur illa de ser ut som föräldrar om de inte gör något? 
Men jag lovar.. Skulle jag få veta att någon av mina barn var elak mot någon då skulle de också få känna på hur det är att ha riktigt "elaka" föräldrar. Utegångsförbud i veckor, inget godis, ingen tv osv.. Jag skulle vara den hemskaste föräldern!
Och skulle jag veta att någon av mina barn blev mobbat då skulle jag göra allt i min makt och räcker inte det så gör jag som min far, ger tillstånd att slå! Hårt men sant. För slåss kommer de kunna. Precis som Micke och pappa lärde mig att skydda mig så ska jag lära mina barn. Och deras far kan ju en del han med!
Men de ska också vara väldigt medvetna om att man aldrig aldrig använder våld om det inte är absolut nödläge.

Så.. Nu har jag ventilerat lite så nu ska vi åka och handla! :)





Bilder från söndagen i Gnesta.. Mina läppar var blåa för att det var så kallt! :D
Och lillasyster tar kort på sig själv ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0