Gårdagen.

Det blev en rätt så spännande dag igår. 
Jag och Vanessa lyckades ju övertala våra hanar att vi skulle åka till ikea, så så fort ungarna slutade dagis och skola så hämtade vi dem och sen bar det av. Vi hann dock bara precis passera sille så blev lilla bilen ledsen, eller kanske arg, för den rök massor. Lyckades ta oss till vagnhärad där vi konstaterade att det var vattenpumpen(?) som var ledsen. -14 ute och snart lika kallt inne i bilen. Mindre soligt och mindre roligt skulle man kunna säga.
Fick massa dunkar från macken som vi fyllde med vatten och sen åkte vi hem till Kennys far. Där gjorde vi en brasa och satt och värmde oss medan killarna tog pappans bil och åkte och hämtade våran i nyköping. Sen bar det av igen!
Det blev lite stressigt uppe på ikea för att vi skulle hinna, men lyckades få med mig allt jag skulle iaf. Nästan. Skulle haft fler barnlås, men de har tydligen slutat med dem som vi har. Hade tagit en månad så hade de tagit slut i hela landet och de ska utgå från sortimentet den 1 feb. Verkar ju lite dumt att ta bort dem om de nu var så populära.
Sen åkte vi iaf till heron och åt. Som den hungriga tjockisen jag är så åt jag ju inte mindre än fyra rätter då.. Mycket skumt. Verkligen tröck i mig! Och ändå så blev jag inte så där illamående som man kan bli.
 
Aja, vi kom iaf upp till ikea, det trodde vi inte där ett tag. Vi var helt säkra på att killarna skulle vilja skita i det när kennys bil gick sönder. Men ibland är de söta :)
 
Nu ska jag få lite massage, behövligt !
Sen ska jag göra så lite som möjligt hela dagen!
 
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0