Hus?

Fick ett sms av syster om att farmor och farfars gamla hus ligger ute på hemnet. Så självklart gick jag in och kollade. Usch.. Ville typ gråta. De har förstört huset så mycket.. Det gör ont.
Jag och Elin spenderade så mycket tid där som små, sprang och lekte i trädgården, busade i husets alla rum, sov i pappas gamla rum, spelade Bingolotto med farmor och farfar.. Minnena är många och fina. Kommer fortfarande ihåg lukten när man kom in, den kommer jag nog aldrig att glömma.
Jag saknar farmor och farfar. Skulle så gärna vilja ha det huset!
Men tyvärr finns det inte en chans i världen att vi skulle få ett lån nu. Dels så har vi inte pengarna till det och sen har vi nyss tagit ett stort lån.
Men man kan ju alltid drömma...

Får köpa en trisslott imorgon och hoppas på 100.000 i månaden i 25 år.
Då skulle jag fixa huset och bo där resten av mitt liv!


/M



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0