Provsvar!

För drygt två veckor sen va vi ju på barnkliniken och tog prover på min älskade knutt.
Vi misstänkte gluten eftersom han inte går upp i vikt.
Idag kom svaren. Negativa. Så skönt!
Men samtidigt skapar det en oro för att det kan vara något annat.
Han äter bra, vi berikar allt med smör, olja och grädde. När jag gör mina tårtor vilket är iaf minst en gång i veckan så äter han massa grädde/smörkräm av det som blir över. Men ändå går han inte upp.
Han har inte gått upp mer än 7-800g på 6månader. Han har blivit så himla smal!
Visst han har vuxit på längden och han rör på sig otroligt mycket. Det är ju sommar så vi är ju ute och springer mycket. Men tycker ändå att han borde gå upp mer med tanke på hur mycket han stoppar i sig.
Är det någon som har någon aning om vad felet kan vara?
Borde jag vara såhär orolig?
Har sökt massa på Google men hittar inga svar. Annars brukar ju familjetrådarna vara väldigt hjälpsamma.

BVC sa att vi skulle börja kolla på andra saker om det inte var gluten.. Men vad?

Hjälp?


(Vi berikar inte dagligen utan i längre perioder eftersom det annars kan bli motsatt effekt)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0