Irriterad...

Ursäkta mig, men nu har jag läst Aftonbladet igen.. Kan man bli annat än irriterad? Även varit inne på fb och spätt på lite så nu kör vi.

Så vad börjar vi med? Barnkläder?
Ja.. Herre min skapare vad trött man kan bli på folk i den frågan.. Även i frågan om HEN. (Dessa hör ihop så jag kör samtidigt)
Så. Det senaste är nu att folk rasar över att klädbutikerna har kläderna indelat i tjejer och killar. Och problemet med det? Jo, det är ju rent fruktansvärt att dela in barn i kön!
På killavdelningen hänger de tuffa kläderna med hjältar och döskallar. Hos tjejerna finns det prinsessor och blommor. (Tragiskt, jag vet)
Mitt problem då blir ju att jag för fem öre inte kan förstå vad problemet är?! (Kan någon vara snäll och förklara det för mig?)
Jag har absolut inget emot att min son skulle ha en tröja med Barbie på om han nu skulle gilla den. Han har ju nagellack och gillar mina färgglada smycket så varför inte? Han har även en hel del rosa, även från tjejavdelningen eftersom han själv får vara med och bestämma.
MEN. Nu kommer det...men! Varför är det så farligt att de hänger i olika avdelningar? Hur svårt är det för oss att kolla på båda avdelningarna när vi shoppar? Bara för att de hänger på olika avdelningar så finns det inget som säger att det är förbjudet att köpa från den ena trots KÖNET på ungen.
Markerar könet lite extra eftersom att hur mycket folk än vill så föds barn med olika kön och olika hormoner som senare i livet gör könsindelningen ännu tydligare hur mycket man än kämpar mot det. Ledsen men även din lilla HEN kommer att drabbas av detta oavsett vad du sätter på den och vad du än kallar den..
Och ledsen, men det kommer inte heller att bli bättre för att vi slår ihop kill och tjejavdelningen till en henavdelning. Och det är inte heller alla som vill ha det så.

Jag har inget emot att mina ungar sätter på sig vad de vill, döskallar som prinsessor. Men väljer jag själv så klär jag helst min son i skallar (Dock gärna i rosa om det finns) och min dotter i söta klänningar. Henne är det väl kanske mest för att man ska se att det är en flicka. Hon har ju inget hår än så hon ser ju ut som en liten pojke.
Och det blir ju inte bättre av att hon är så fruktansvärt lik min lilla farfar <3
Men sen kör jag ju en ganska pojkig uppfostran på mina barn, för det är så jag vill ha det. Jag vill ha tuffa ungar som ramlar och reser sig. Man behöver inte gnälla bara för att. (Hoppas ni förstår vad jag menar, självklart får man bli ledsen när det gör ont..)
Mina ungar får gärna bli kaxiga, så länge de vet vad de pratar om.
Det låter nog konstigt men jag är livrädd att få små söta halvbögiga ungar som inte vågar ta för sig av livet. (Nu pratar jag om när de kommer upp lite i åldrarna, typ 6-7år och äldre.)
Jag vill att mina barn ska bli säkra på sig själva oavsett vilka de sen väljer att vara. Jag har läst så mycket bloggar och artiklar av folk som blivit uppfostrade som hen, som nu i vuxen ålder knappt vet vilka de är. Och så förstörda de var i tonåren.
Ni kan själva googla och hitta massa läsning, tänker inte gå in närmare på den biten just nu.

Många tror att man kan minska den orättvisa klyftan mellan manligt och kvinnligt genom sånna saker som att helt radera kön.. Men helt ärligt. Jag är så antifeminist som det går att vara. (Och där rasade halva släkten :D)
Men nu pratar jag om den nya feminismen som har blivit.
Förklaring, det finns så stora skillnader mellan oss kvinnor och män. Det finns saker som män klarar så mycket bättre än oss kvinnor (och självklart tvärt om). Vi är så himla olika. Även om folk inte kan acceptera det.
Jag ser inget problem i att min man får mer betalt än mig i vissa arbeten. För vissa arbeten klarar han av bättre än mig. Om ni vill förstå vad jag menar så läs lite om hur våra kroppar fungerar. Kvinnors kroppar är inte fysiskt byggda för att jobba hårt ÄN. Det har hänt mycket sen kvinnan började jobba men evolutionen har fortfarande en del att jobba på. (Och så finns det faktiskt arbeten där kvinnor får högre betalt än män, men det är ingen som man talar om)
Sen blir jag så irriterad på att mannen ALLTID blir framställd som boven i allt. Så fort det händer något som en man gjort så blir det så himla stort. Och många kvinnor använder gärna det..
"Han slog mig.." -jaha.. Slog du först? I så fall, självklart att han slog tillbaka. Och om inte, slog du tillbaka?
Slå tillbaka och gå därifrån och gå inte tillbaka! (Man behöver inte alltid slåss fysiskt)
Om kvinnan nu vill bli sedd som stark så kanske man ska sluta måla sig som offer och tycka synd om varandra hela tiden.
Kvinnor blir så utsatta, det är så synd om kvinnan.. Konstant. Konstigt att man blir antifeminist?
Det är aldrig någon som pratar om männen som blir misshandlade, männen som blir ifråntagna sina barn osv.

Nu ringde Robin och störde mig.. Jävla man asso, så dum! ;) fast kanske lika bra. Känner att jag spårar ur. Men det blir lätt så. När jag är irriterad så flyger det bara ut huvudet och oftast är det bara jag som efteråt kan läsa och förstå vad jag menar. Många andra missuppfattar lätt. Synd för dem.

Som vanligt, förstå ironin, läs mellan raderna eller fråga vad fan jag menar. Svårare än så är det inte.
Allt är ju inte skrivet.

Nu känns det lättare!
Puss :)

-min kille i rosa favorit kläderna :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0