Woho!

Bloggappen funkar igen! Vilken lycka! Blev lite sur när det inte funkade, det var riktigt jobbigt att blogga från webben på telen. Det kommer jag nog inte göra igen.

Igår blev en ganska händelserik dag.
Stackars lilla knutt ramlade från soffan med ansiktet rakt i bordskanten och slog i sin lilla mun :(
Det blödde jätte mycket och han blev jätte ledsen! Och eftersom han slog i tanden så fick vi åka till tandläkaren för att kolla. Tyvärr så har ju inte tandläkaren här i Nyköping öppet på helger så vi fick åka till Katrineholm för att kolla. Mamma och Janne fick följa med och köra mig och knutt eftersom Elin och Emma har min bil, det hade blivit jätte jobbigt att åka Robins bil så långt. Jag sitter så dåligt i baksätet i den nu när jag är så tjock.
Det gick jätte bra hos tandläkaren iaf. Knutt ville ju verkligen inte att de skulle kolla och peta men det gick iaf.
De kollade på framtanden som han slog i och så tog de lite bilder.
Tanden är lite lös och kommer troligen att bli blå, men det är ingen fara och tanden under är inte skadad iaf och det är ju huvudsaken.
Tandläkaren tyckte att knutt var så duktig så han fick ett gosedjur :)

Efter tandläkaren åkte vi och handlade på maxi där i Katrineholm. Knutt hittade ett litet hus som han lekte i och så fick han köra en liten vagn eftersom alla bilvagnar var upptagna. Och Janne tyckte att knutt var så duktig hos tandläkaren så han köpte en jätte fin ny cykel till honom :) knutt är en lycklig kille :)
Sen åkte vi till McDonalds och åt. Det gick jätte bra. Knutt tröck i sig och verkade inte alls ha ont i tanden.

När vi kom hem sen så åkte vi hem till Malin och Alex så att knutt och gööran skulle få leka lite. Och självklart drog ju mina värkar igång, så typiskt! Vi blev ju därför inte så långvariga hos dem utan fick åka hem efter en stund. Då åkte vi först till affären och handlade lite gott.
När vi kom hem slängde vi oss i soffan och jag tog lite bricanyl och Alvedon. Hjälpte ju inte så mycket först. Värkarna strålade ner i hela benen och var riktigt jobbiga. Sen kunde jag knappt somna heller och har drömt om att jag fött hela natten och vaknat flera gånger.

Har lite värkar nu på morgonen också, men inte så farligt. Jag gick ju upp med knutt halv sju så kan vara att jag känner det lite extra för att jag är trött. Ska lägga mig och sova en stund nu så går det nog över.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0