.

Den här natten var inte rolig. Mitt lilla mirakel är sjuk och vaknar hela tiden och skriker som att han har ont :(
Hatar när han är sjuk. Man känner sig så hjälplös. Han kan ju liksom inte tala om vad som är fel, så man vet ju inte alltid hur man kan hjälpa..
Men nu ligger vi här i soffan alla tre iaf. Hanarna sover och jag håller mig vaken en stund till i fall han skulle vakna igen. Men håller tummarna för att han får sova resten av natten nu. Han behöver det om han ska bli frisk.
Skulle egentligen ha jobbat imorgon natt. Men känner att det får bli en VAB natt. Vill inte lämna honom när han mår så här. Och speciellt inte med någon som också är sjuk. Det blir inte bra..

Har beställt nytt batteri till hans larm nu också. han har ju varit utan det sen batteriet tog slut för drygt en vecka sen. Men jag känner att jag skulle vilja ha det som typ nu när han är sjuk. Då slipper jag känna den stressen iaf.
Blir ju orolig när han har svårt att andas..
Vet att jag är överdrivet nojig, men sån är jag. Hellre det än att man inte bryr sig alls. Fast lite tråkigt är det. Jag har ju nästan vant mig vid att han inte har det nu, det har gått jätte bra! Men nu är ju meningen att han bara ska ha det när han är sjuk. Eller när han har barnvakt när vi jobbar.. Vet att de som brukar ha honom då känner sig ganska trygga med larmet. Även om de inte haft det själva på sina egna barn.


Sen vet jag ju att jag är sämst på att skriva här. Men jag har inte så mycket att skriva om känns det som. Mycket som händer, men kanske inte så mycket att skriva om alltid.. Kan ju dra en liten snabb uppdatering om vad som hänt på senaste här hemma.
Vi har köpt massa nya möbler och gjort om hela lägenheten nästan.
Teodor har flyttat till eget rum, läskigt!
Bimbo bor typ hos Elin nu. Hon har henne typ hela tiden eftersom att hon inte tycker om att bo själv.
Robin jobbar och sliter, jag jobbar och sliter och Knutt växer så det knakar. Ser nya framsteg hos honom varje dag. Det är så roligt att se hur han utvecklas och blir mer och mer "människa" ;)
Jag har fått besked om att jag får börja plugga i höst. Inte för att det är något stort, ska bara plugga upp SvB så att jag sen kan plugga behandlingspedagog i vår.
Jag har bestämt mig för att skjuta upp körkortet till hösten eftersom att det blir för mycket under sommaren annars men jobb, barn, hem, familj osv. Då är det bättre att ta det i höst när Knutt går på dagis, så länge får pengarna sitta på sparkontot och växa ;)


Nu ska jag försöka få lite sömn också..

Ska försöka få tiden att sätta mig lite oftare och skriva så ni slipper tjata, lovar!
Det är iaf kul att läsa era bloggar! Det är lite kul att vi alla lever så otroligt olika liv, men ändå lyckas vi alltid hålla ihop! Saknar er!



Puss på vår lilla hemlis ♥
Prutt på att min lilla knutt är sjuk :(




/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0