.

Idag är ännu en dag och igår va också en och troligen blir det en imorgon också.

Har ni tänkt på hur trött man kan bli på folk?

Jag förstår inte hur vissa orkar tjaffsa om allt, och då menar jag verkligen ALLT! Och varför folk som inte ens har med saken att göra ska lägga sig i? varför? Jag förstår inte meningen med det..
Hur svårt kan det vara att prata med varandra och lösa problemet som vuxna människor? Som det är just nu ska skulle man ju kunna tro att de inte är äldre än 14. Skärpning!



Har varit väldigt seg senaste dagarna. Känner att jag sover lite för lite, det måste vi ändra på.

Igår skulle ju jag och Elin rensa ur förrådet. Men det gick ju kanske inte så jätte bra. Det är ju så himla mycket saker där så man vet ju liksom inte vart man ska göra av allt. Men en vacker dag ska jag bli klar med skiten iaf..
Sen på kvällen så åkte vi hem till Robins syssling i tberga. Det var lika trevligt som vanligt. Hennes ungar är ju de sötaste! Sen efter det så åkte jag och knutte hem till Lisa och satt och myste en stund :) Sen kom robin och hämtade oss och vi åkte hem och sov.
Idag har jag först sovit halva dagen. Sen har jag plockat lite här hemma och bakat kokostosca med mandlar, gott! Sen tog jag med Bimbo och min systers hund, Frank, till gripsholmsparken för att träna. Nelly kom och hjälpte mig att träna. Hon tog Bimbo, vilket Bimbo tyckte var jätte kul! Speciellt kurragömman, det är ju en av hennes favoriter ;)
Sen när jag kom hem så gick jag och lämnade Frank hemma hos sig, vilket han tyckte var jätte kul! Träningen gillade han inte direkt, det där med lydnad är inte riktigt hans grej verkar det som. Men det ska vi nog ändra på! Ska försöka ta honom en liten stund varje dag så kanske han blir lite lugnare sen.
Sen kom Corinne hem till mig för att jag skulle klippa henne. Men eftersom att jag inte har mina saxar hemma så sket vi i det och så gjorde vi bara lite inpackning och så plockade jag hennes ögonbryn.
Och nu sitter jag här i soffan och glor. Borde kanske ta hand om disken i köket, men jag orkar inte riktigt än..
Ska samla mina krafter lite och sen ta tag i det och laga mat!



Men först en promenad med hundarna i regnet.



PUSS på att imorgon kommer min kusin!
PRUTT på att man måste gå ut i regnet!


/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0