.

Jag blev så lurad igår! Inte alls UL! Fast jag blev inte förvånad eftersom jag tyckte att det var lite konstigt när jag pratade med sköterskan som gav mig tiden. Det är ju liksom lite tidigt, i mitten på april kommer det istället ;)
Det blev iaf massa prover igår. Blev lite förvånad över min vikt, 64 kg. Trodde att jag hade gått upp mycket mer med tanke på att jag inte gör annat än att äta. 
Massa blod tog de också, kollade mina blodvärden, de va inte helt ok, men helt normalt för att vara under en graviditet. Blodtrycket var ok. Och så kollar de så att jag inte har börjat producera antihormoner osv mot bebisen..
De kollar också HIV/aids och hepatit, som jag självklart har!

Jag förstår inte, fast jag vet att det inte finns en chans att jag skulle ha fått det så blir jag alltid lika nervös när de säger att man ska ta de proverna. Knasigt.
Sen blir jag ju sjukt nervös bara av att veta att de ska ta blod också. Jag hatar ju nålar! Det är det värsta jag vet! Fast jag måste säga att jag har blivit ganska duktig på det, nu gnäller jag bara lite ;)

Men om det handlar om att ta bedövningssprutor så blir jag ju helt knäpp. Gråter, skrattar, skriker fula ord och ber om förlåtelse om vartannat! Eller hur Ellie ? ;) Det borde vi ha spelat in..


Jag saknar Ellie.. Nu har hon varit borta för länge.. Fast jag är glad för hennes skull att hon fick komma bort. Det va ju det hon ville. Men det ändrar inte den saken  att det är tomt utan...



Nu ska jag pilla på min hane, han gnäller om ont i ryggen så är väl bäst att knåda lite då ;)



PUSS på att imorgon är det FREDAG !
PRUTT på att jag mår såååå illa.

/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0