.

Nu sitter jag hemma hos Ellie. Hon pluggar och jag kollar runt lite. Borde plugga jag med, men jag orkar inte. Känner bara att det är så skönt att vara borta hemifrån så jag vill ta vara på den tiden. :)

Senaste tiden har varit ganska jobbig, samtidigt som den har varit bra. Jag har älskat praktiken, det har evrkligen varit jätte kul och jag känner att jag har fått ut mycket av den. Jag har lärt mig så mycket under de här veckorna.
Men sen har jag mått väldigt dåligt eftersom att situationen hemma är ohållbar för mig. Jag orkar inte med den och känner bara att det blir för mycket. Det tar för mycket på mig att sköta skolan och jobbet. Städa och tvätta. Och allt bråk hemma tar väldigt mycket på mig eftersom att det  är jag som hamnar i mitten, fast jag kanske inte har nått med det att göra. Det är stressigt och jag orkar inte. Känner att hela jag har börjat ge vika. Min kropp säger ifrån och bara ramlar ihop och mitt spyke är hemskt. Min stubin är så kort.
Sen mår jag väldigt dåligt eftersom att en person som är väldigt viktig för mig gjorde mig illa. Inget allvarligt kanske. Möjligt att jag tog det lite väl hårt, men vad ska jag göra. det är ju så här jag känner för det. Och sen "lögnerna" om det, det gjorde nog ondast. Och jag känner att jag inte kan lite på personen så som jag gjorde förut och därför har jag kanske börjat tagit lite mer avstånd. Jag vill inte ha någon som jag inte kan lite på så nära som den personen är.


Jag vet att det bara är någon som jag går igenom nu, och jag borde inte klaga, det är inte så farligt, det finns många som har det mycket värre än vad jag har. Men det är så mycket som blir lidande för att jag inte mår bra. Skolarbetet blir inte gjort, jag har inte samma ork att vara social och jag kan inte koncentrera mig på träningarna.
Men det blir bättre det vet jag. När solen och värmen kommer, och jag är tillbaka på Arken och kanske på Allvården om jag inte har allt för mycket på arken :) Jag längtar!


Så, nu har jag skrivit av mig lite. Nu ska jag ta och ringa lillasyster och sen ska jag göra mig iordning! :)

sjukligt <3

/M


Kommentarer
Ellen

Ohållbara situationer stöter man väldigt ofta på, tyvärr :/ Och jag vet att dom suger aphårt och det är svinjobbigt men jag tror samtidigt att det är något man måste genomlida för att sedan kunna uppskatta allt det där bra som faktiskt också händer i ens liv :)



Vill iaf bara säga det att jag älskar dig och du är bra, riktigt jävla bra! Glöm INTE <3

2010-03-21 @ 00:06:23
URL: http://rocknrolldiva.blogg.se/
Malin

Tack gumman det värmer <3



Jag älskar dig också, massa! Lovar att jag ska bli bättre på att leka så fort jag mår lite bättre!! <3

2010-03-22 @ 22:58:01
URL: http://lillastemaliin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0