Social omsorg my ass...

.. det går ju fan inte att hitta någonting om utvecklingen inom den sociala omsorgen under början av 1900 -talet.
Det enda jag hittar är sånt som jag redan visste eller sånt som jag inte ska skriva om.
Jag hittar hur mycket som helst om hur kyrkan osv påverkade, men ingenting om hur det fungerade på tex ett barnhem. Däremot så hittade jag massa om hur det funkade på 1700 - 1800 -talet. Typiskt!
Ska leta mer imorn, i skolan.


Igår va jag och hanen nere hos syster och spelade och drack lite. Mycket mysigt.
Förutom att Robin och Jimmy gaddade ihop sig lite mot oss då. Men det gör inget, vi hämnades med 1990 - tals musik ;)
Sen hade ju jag räknat med sovmorgon idag. Men det kunde jag ju glömma. Bemanningen ringde straxt innan sju och då va det bara tt gå upp och åka till jobbet. Jobbade på björken, vilket va lite extra bra eftersom att jag inte är så van vid att vara där, så jag behöver vara där mer för att lära mig.
Lära mig att torka kaffe fick jag iaf. Kaffebryggaren tyckte tydligen att jag hade alldeles för lite att göra, så den passade på att sprida kaffe i hela köket, lite i skåpen och så där. Så vi fick diska om massa kastruller och plåtar och torka golv och så. Men fint blev det :)
Dutti Malin!

Sen när jag slutade så kom hanen och hämtade mig och vi åkte hem till hans pappa och fikade, spelade kort och snacka skit. Mycket trevligt. Han är rolig att diskutera med min svärfar, man lär sig något nytt varje gång :)


Nu ska jag ut och synda, sen in i duschen och sen lägga mig och kolla på en film och sova.
Det ska bli så skönt, är mycket trött.



PUSS på att jag har haft en hel mysig helg, speciellt fredagen :) <3
PRUTT på att jag känner mig stressad för att jag inte hittar så mycket till redovisningen..


ps, min pappa är bäst <3


/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0