Oops!

Har inte skrivit på länge nu.
Mycket dåligt av mig med tanke på att jag gnäller på andra för att de inte skriver.
Men till mitt försvar så har jag haft fullt upp.


Snabb genomgång av senaste tiden:

Veckorna innan jul såg ut så här: Plugga, jobba, plugga och försöka få in iaf tre timmars sömn innan jag började om igen.
Julen spenderades på jobbet, mycket trevligt. Jag älskar mitt jobb :)
Efter julen hade jag några dagars ledighet som spenderades med att fira jul och jobba lite extra.
Juldagen va jag ute med syster, mycket bra var det :)
Söndagen efter jul spenderades först på stan med storasyster och kvällen/natten på sjukan/psyk med Lillasyster och Ellie. Det va ju en upplevelse. Hann inte sova något eftersom att vi kl fyra satte oss i bilen för att åka ner till gbg för att jobba.
Efter jobbandet så fortsatte resan till norge där vi spenderade en vecka. Det va trevligt, ganska lugnt och så hade jag en enorm hemlängtan. Men det va skönt att få sova mycket iaf.
Efter att vi kommit hem så har den mesta tiden spenderats med Ellie och på badhuset.

Lite kort bara, men i stortsett det som hänt.


Nu sitter jag här och ska snart sova.
Tänker lite på allt möjligt, både bra och dåligt, men mest bra.

Skolan börjar igen på tisdag, så bli skönt att komma in i rutiner igen.
Sen ska ju jag och Ellie börja dansa i norrköping också, balett och street blir det, och även en sväng modernt. Det ser jag verkligen fram emot. Dock ser jag inte fram emmot hur mina knän kommer må, men det är smällar man får ta. Jag klarar mig helt enkelt inte utan dansen!
En annan sak som är bra är att vi har skaffat ett ps3 så att jag kan spela monsters :) I love!

Lite dåligt då. (löjligt, jag vet, men en stor grej för mig)
Jag hatar att man möste göra så mycket val här i livet!
Jag börjar känna mig otroligt gammal. Visst, jag är bara 20 (snart 21) och det är ingen ålder.
Men sen jag va liten så har jag haft planer för mitt liv, jag ska vara ung när jag får barn tex. Jag vill verkligen inte bli en gammal mamma. Säger inte att det är fel att skaffa barn när man är 30, egentligen är man ju ung då också, men jag vill inte det! Och om jag nu ska gifta mig så vill jag göra det innan jag skaffar barn. Och innan jag skaffar barn så vill jag ha trygg ekonomi osv.
Och nu förstår väl iaf de flesta som läser detta att det inte finns en chans för mig att hinna allt detta innan jag är typ 30.
(läste precis igenom och insåg hur rörigt det blev, men men)
För att återkomma till att göra val här i livet då.
Jag kommer alltså behöva välja sen mellan att skaffa barn och vidarutbilda mig.
Och att skaffa barn eller att gifta mig.
Och sen är ju inte dem här valen bara upp till mig heller, det är ju saker som man är två om det.
(Just barn grejen skiter jag i om jag ska vara ärlig, det skulle jag kunna vara ensam om)
Så, man kan väl säga att jag är lite stressad och lätt deprimerad.

LOL. Känner att det är lite skönt att det inte är så många som vet om att den här finns. Haha.


Och det bästa på länge. MrPS finns inte längre. Lite tragiskt på sitt sätt men ändå hur skönt som helst.
Jag har inte längre någon som försöker styra mitt liv och mina beslut. Ingen som gnäller på att jag inte har tid när jag måste plugga eller jobba. Jag får inte längre några hat brev med förklaringar på hur dum i huvudet jag är och hur många fel jag har. Jag behöver inte längre ligga och må dåligt på nätterna och inte kunna sova.
Jag kan äntligen bygga upp mitt självförtroende igen utan att någon hela tiden måste riva det!


Vill också passa på att lägga in ett förlåt till mina vänner innan jag slutar.
Förlåt att jag inte haft så mycket tid för er på senaste.
Bästaste, jag vet att ni förstår, ni är bäst <3


Nu ska jag ta en snabb dusch och hoppa i säng!


PUSS på att lillasyster satte igång brandalarmet när hon skulle bara kladdkaka :)
PRUTT på att jag är så otroligt löjlig ibland! (syftar mycket på åldersgrejen)


/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0