Godmorgon!

Idag vaknade jag halv sju!
Verkligen inte likt mig, men mycket bra gjort av mig.
Behöver få tillbaka rätt dygnsrytm nu innan skolan börjar igen. Bara en vecka kvar!


Jag va ute med Alf förut, och han är ju inte klok någonstans!
Vi gick svängen runt badet och så, träffade en liten valp, massa söt.
Sen när vi kom tillbaka in på gården så gick vi på baksidan av vårat hus.
Då kom det en lite ekorre som vi stannade och tittade på och Affe ville nog smaka lite också skulle jag tro.
Han va jätte tuff och morrade och skällde, tills den kom lite för nära, då la han svansen mellan benen och kröp in mellan mina ben och gömde sig!
Sen sprang han tre varv runt ett träd, och eftersom att jag inte nådde runt trädet så va jag tvungen att gå runt det för att få bort kopplet. Det va ju bara det att han gick efter mig.. Klok vovve :)
Sen kastade vi lite pinne och jagade fåglar!
Kom på en liten lek.
Det va massa fåglar utanför min port, men så fort vi kom så flög dem ju iväg. Men om man gick in i porten så satte dem sig där igen och då kunde man springa ut och skälla på dem! Sjukt kul.
Det va iaf riktigt skönt med lite frisk luft på morgonen.


Jaha, vad händer idag då?
Jag måste till Johanna och hämta mina saker.
Sen ska jag göra klart det sista på ett arbete och börja på den sista arbetet också.
Måste bara hitta en bra bok först..
Sen ska jag städa klart idag hoppas jag!



Förövrigt är jag sjukt nöjd med vårat beslut att stanna hemma igår kväll.
Blir troligen så nästa helg också om vi inte åker iväg, men festa blir det inte!
Inte på ett bra tag nu.


Nu blir det frulle!



PUSS på att jag vaknade tidigt och känner mig utvilad.
PRUTT på att det har blivit så kallt ute.


Godmorgon världen <3

/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0