Jakten på vargen.

Människan är av naturen en elak varelse, inget man kan göra åt.
Hur mycket man än försöker så kan man inte få bort all ondska.
Människan är ett rovdjur, ett rovdjur som sprider revir och gör allt för att ingen okänd ska tränga igenom.
Skulle någon tränga igenom revirets gränser så blir det genast en konflikt om  vem som är den mest dominanta, vem som bestämmer, vem som ska stanna och vem som får gå.
Men det är inte alltid de som vill ha just den här platsen som kan bestämma det. Ibland kan det vara upp till reviret.
Och i sånna situationer så är det bara att hoppas att reviret gör rätt val.
För det är inte alltid säkert att det är den mest dominanta av de båda revirsökarna som passar bäst till just det här reviret..

Men sen är det kanske inte heller så säkert att man stannar i sitt revir hela livet. För tröttnar man så kan man gå vidare till ett annat. Ibland är det svårt och ibland är det lätt att byta, men det går iaf att byta revir.

Jag har hittat en plats, där jag har spridit mitt revir. Och jag planerar inte att byta, för jag älskar mitt revir. Och jag kan lova, att om någon skulle försöka ta över det så skulle jag slåss in i det sista för det.

 Men jag kan hålla med vargen om en sak, ring anticimex ffs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0