Torsdag.

Vet att du inte läser, men tänker ändå skriva.

Det gör ont i mig. Att inte spendera dem mörka timmarna i dina armar. Att tänka på det förflutna, Att tänka på det som ska komma. Du har rivit upp ett sår i mig som inte kommer läka, vi häller salt i det för ofta. Jag försöker, det gör jag verkligen, men ändå kommer jag inte fram till någon bra slutsats. Jag vill inte mer med, och jag vill inte utan, aldrig. Jag är rädd min älskade, rädd för dig, rädd för oss, rädd för Det. Hur tar man sig bort från det skadade som inte går att läka? För att sedan kunna börja om på något som har ett sårat förflutet, utan att minnas det..


Har sovit i natt, helt otroligt. Jag va helt slut när tårarna slutade rinna, och idag harjag sår på mina kinder.
Det blev inget jobba idag, jag kunde inte ta mig ur sängen. Tomrumet va för stort.



Igår läste jag en bok som jag började läsa när vi åkte till bulgarien, som jag aldrig har avslutat.
Citat:

"Tystnad är det trubbigaste av alla trubbiga vapen. Man blir totalt nedtryckt och drivs djupare och djupare in  i sin egen skull. Rösterna inom en anklagar mycket hårdare än vad röster utifrån någonsin skulle göra."

"Det finns ett begrepp som Carin Holmberg skriver om som hon kallar för " mikromakt". Bristen på respons, menar hon, är ett av det yttersta uttrycken för mäns makt. Genom att mannen inte svarar tvingas kvinnan till underordning ocg hon blir en icke-person.att vara tyst är ett sätt att distansera sig, vilket tvingar kvinnan att göra rollövertaganden för att förstår mannens känslostämmningar och problem. Det innebär att hon aktivt relaterar till honom medan han inte relaterar till henne i samma grad."

- Maria Sveland, Bitterfittan. (läs den!)



Jag vill höra viskningarna i mitt öra..

/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0