Onsdag..

.. Längtar så mycket efter sovmorgon imorgon! Och ja.. Jag gnäller igen..
Tyvärr så kan jag ju inte göra som många andra och skylla på barnen att jag är trött. För mina sover ju faktiskt.
Det är ju bara jag själv som är puckad och stressar sönder dagarna och lägger mig inte i tid på kvällarna, fast jag vet att vi ska upp tidigt.
Men jag är ju inte heller speciellt smart alla gånger.

Idag måste jag försöka komma ifatt i planeringen! Måla och städa först.. För det skulle jag gjort klart igår.
Sen måste jag börja med tårtorna och baka kakor. Och hämta ut alla kalassaker som vi beställt. Så jag vet vad vi behöver handla imorgon.

Jag vet att jag egentligen inte skulle behöva göra det så komplicerat. Jag skulle ju kunna köra vanligt barnkalas och bara använda blixten sakerna han har, för det är ändå många. Och jag skulle kunna köpa istället för att baka. Jag skulle kunna skita i att byta gardiner, det är ändå ingen som ska kolla på dem.. Men samtidigt känner jag att jag vill ha det såhär. Ska det vara så ska det! Och jag tycker ju att det är kul. Belöningen kommer ju sen i helgen.

Jag hade aldrig riktiga barnkalas när jag var liten. Vi hade iofs mc donaldskalas osv. Och vi gjorde så himla mycket annat. Men jag vet att jag alltid önskade mig ett riktigt. (Vad jag kommer ihåg så har jag aldrig haft det, har jag fel pappa?) jag lider inte idag av det men jag vill verkligen att mina barn ska ha det! En hel helg för bara dem när de fyller! Kalas, barn, fika, familj, vänner, ballonger, stora tårtor, lekar.. Hela köret!

Nu måste vi skynda om vi ska hinna till dagis :)

Godmorgon mina vänner!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0