Aj...

...mina öron! De är helt slut! Är det inte knorrvling som skriker så är knutt, eller tvn på högsta volym, eller allt annat helt enkelt.
Vem hade trott att jag, som älskar att ha ljud och rörelse runt mig, skulle sitta och längta så mycket efter lite lugn och ro?

Men jag har iaf haft riktigt roligt idag! Tjafsat med folk på fb. Något måste man ju liksom ta ut sin trötthet och ilska på. Så idag fick det bli alla "perfekta föräldrar" och "politiskt korrekta människor". Finns det något värre?
Det finns iaf inga som är så roliga att tjafsa med som dem. De blir ju så fruktansvärt stötta! "Men herregud, hur kan du ens tänka tanken på att ge ditt barn burkmat?!" Haha. Jag dog lite.
Nu har ju jag lagat nästan all mat själv till knutt men inte för att han inte har fått äta burkmaten, den har han ju också ätit ibland. Helt ärligt så har jag varit för lat för att ge honom egen mat. Det har varit så mycket smidigare att bara ge honom det vi ätit!
Precis som att när han var ca tio månader så satte jag skeden i handen på honom och så fick han äta själv, för då var jag trött på att jag aldrig fick äta i lugn och ro! Han tyckte ju att det var jätte roligt, jag fick äta min mat och sen hjälpte jag honom när jag var klar!

Vissa skulle nog dö om de visste hur vi har gjort med vår son. Att han har fått äta godis och glass sen han var jätte liten och började intressera sig för vad vi åt, att han ibland får dricka cola, att han äter chips på en helt vanlig dag om vi gör det eller att han på midsommarafton fick äta en kanelbulle i bilen till frukost eftersom vi försov oss och han vägrade äta hemma..
Ojoj.
Hur har han överlevt allt detta?

Nu känner jag att jag har babblat bort mig igen. Går och lägger mig istället.. God natt!



Kommentarer
Fiwa

Haha you go girl!! ;)

2013-06-27 @ 21:43:44
URL: http://fiwa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0