Vapen.

Är det inte lite komiskt att folk rasar över att br säljer knogjärn i leksaksformat? 
Vad är skillnaden mot pistoler, svärd eller knivar? 
Visst, knogjärnet uppmuntrar ju till direkt våld, men det gör väl knivarna också? Samma skit..

Sen kan jag ju tycka att reklamen för den inte är den bästa kanske. Nu tror jag inte att barnen läser den men på hemsidan står det tydligen att knogjärnet är "perfekt för låtsas slagsmål..". Även om det är ganska tydligt att det är just det den är till för så kan jag tycka att man kanske inte behöver skriva det.. 
Men som sagt, barn läser väl inte reklamen, leksaken är ju det viktiga för ett barn. Så jag tycker ändå inte att det är så hemskt.




Så ser knogjärnet ut. 
Hade jag och min syster fått det som små kan jag nog nästan garanterat säga att vi lekt tigrar med det! 
Knutt också! Han har en liknande, en björnklo typ. Den leker han något morrande med. Eller så skjuter han lite med den precis som med allt annat ;)


Så ser den ut som knutt har. Köpt för en femma på Willys. Ser ganska många likheter med knogjärnet som säljs på br.

Att människor rasar över det här är löjligt. Det finns ingen skillnad på det här vapnet och de andra som finns! 
Det föder inte mer våld, det går att använda fantasin med det och i slutändan är det ändå föräldrarnas ansvar att lära barnen rätt och fel! 

Gillar du det inte, köp det inte.
Svårt?


Kommentarer
Saara

Konstigt att rasa över det, det sälja ju fasen knivar, svärd, pistoler, gevär och baseballträn som nästan känns värre än ett knogjärn! :p

Svar: Ja! Jag menar det! Lite lustigt :P
Maliin

2013-12-04 @ 08:56:26
URL: http://nattstad.se/kallunki


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinKarlsson

Trött och grinig tvåbarnsmorsa, från en liten stad någonstans på jorden. Lever livet lite som det kommer och har sällan båda fötterna på jorden då jag gillar att hoppa, speciellt i vattenpölar! Här skriver jag om lite allt möjligt men mycket bör tas med en nypa salt då ironin ofta är på topp! Välkommen till min värld i ord och bilder :)

RSS 2.0